maandag 23 december 2013

Kerst

Morgen is het kerstavond, altijd een leuk moment met de familie van mijn papa bij onze allerliefste tante.
Normaal gezien hoeven we die avond enkel onze voetjes onder de tafel te schuiven, maar dit jaar doen we het anders.  Iedereen is verantwoordelijk voor een deel van het diner en dat is maar goed ook, want het is inderdaad niet makkelijk om in je eentje te moeten koken voor 12 grote mensen en 4 kindjes.
Wij, en daarmee bedoel ik mezelf :-), staan in voor het eten voor de kleintjes en voor een dessert.  Onze Prinsjes eten graag zelfgemaakte hamburgertjes, dus die keuze is snel gemaakt, maar voor het dessert weet ik het nog niet zo goed.  Ik kan een natte chocolade cake maken van Nigella Lawson, maar die heb ik al een paar keer gemaakt voor mijn familie, dus misschien moet ik maar eens iets nieuws proberen.  Onlangs ontdekte ik een nieuwe site die recepten verzamelt van verschillende sites van over heel de wereld, Yummly. Heel toffe lay-out en leuke recepten, maar vandaag vind ik mijn goesting niet. Dan maar eens snuffelen in mijn kookboeken. In Jamie Olivers' Jamie's Amerika vind ik eindelijk wat ik zoek.  Een Mole Chocolade taart.  Chocolade is altijd goed en deze taart is net iets specialer omdat er dulce de leche en hazelnoten inzitten. Voor de liefhebbers kan er ook een kruidenmengeling van gember, kaneel, kruidnagel, korianderzaadjes en gedroogde spaanse peper op die tot een poeder vermaald worden.Geserveerd met een toefje huisgemaakt slagroom lijkt me dit ideaal voor morgen!
Nu dat ook beslist is wil ik boodschappen gaan doen, maar daar zijn de Prinsjes het duidelijk niet mee eens.
Eerst moet er nog geschilderd worden voor Omi en Opi. Normaalgezien krijgen de volwassenen, van mijn gezin toch, geen kadootje, maar de Prinsjes staan er op om toch iets voor hen te maken.  Ik heb ooit eens verfgerei gekocht in de Ikea, maar nooit de moed gehad om er samen met de jongens aan te beginnen. Vooral Oscar is niet van de properste, maar het moest er ooit eens van komen, dus waarom nu niet.  Ik stel voor om te schilderen en ze zijn allebei dolenthousiast!  Ruben had al een tekening gemaakt en wil die nu schilderen en voor Oscar teken ik een vogelhuisje met een paar vogeltjes die hij dan kan inschilderen. Terwijl Oscar bezig is, wil Ruben toch liever dat ik ook voor hem iets teken en dus wordt het een raket met een planeet en een paar sterren.  Ik moet zeggen dat dit schilderen beter meevalt dan ik gedacht had.  Oscar heeft zelfs geen vlekken op zijn handen en op het tapijt dat onder de tafel ligt, is geen vlekje te bespeuren. Voor herhaling vatbaar en de resultaten mogen er ook wezen, al zeg ik het zelf ;-)

Ik kijk alvast uit naar morgenavond.  Kerst is één van de gezelligste feesten van het jaar. De kerstboom, de lichtjes, versieringen, het lekkere eten en vooral de warmte van de mensen rond ons heen! 
Vrolijk Kerstfeest iedereen ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten