dinsdag 13 mei 2014

Moederdag

Net op Moederdag komt ons kleinste Prinsje pas om zeven uur bij ons in bed liggen en valt gelijk terug in slaap en slaapt ons grootste Prinsje tot half negen in zijn eigen bed! Wat een zaligheid ! Deze Moederdag begint alvast héél veelbelovend !
Wanneer iedereen wakker is, gaat Droomprins met de Prinsjes naar de living en beveelt mij om nog wat in bed te blijven liggen.  Heerlijk om zo nog even te kunnen wegdommelen. Ik hou van die zalige toestand tussen wakker zijn en echt slapen, je hoort nog wel wat er rondom je gebeurt, maar van heel ver alsof je met je hoofd in de wolken zit.  Ik word zachtjes gewekt door de kleine Prinsjes die terug in bed klimmen.  Ruben geeft me een zelfversierde enveloppe, vol met hartjes en ook een verkeerslicht (wat dat met mij te maken heeft daar heb ik het raden naar, maar het was in ieder geval mooi getekend), met daarin zijn cadeautje.  Hij zegt ook heel flink het versje op dat hij in de klas geleerd heeft.  Zonder te aarzelen, zonder fouten te maken en vooral zonder verlegen weg te kruipen.  Dit is de eerste keer dat hij dit op deze manier kan doen. Nieuwjaarsbrieven hebben we nog nooit luidop gehoord, Moeder- en Vaderdagversjes ook niet.  Als we geluk hadden dan verstopte hij zich onder het dekbed en mompelde daar het versje/liedje, maar nu dus niet. Nu zegt hij het op met een normale stem, heel helder en vol zelfvertrouwen.  Wat ben ik fier !  


Oscar had zijn cadeautje donderdag al gegeven, toen mochten de mama's heel de ochtend naar de klas komen.  Dat was ook heel tof ! We hebben mee geturnd, spelletjes gespeeld en eten klaargemaakt.  De kindjes hadden samen met de juf een hele grote bloem gemaakt voor elke mama en ook een liedje geleerd. Toen ze dat begonnen te zingen in de klas kreeg ik tranen in mijn ogen, ja zo sentimenteel ben ik dan ook, vlug weggeveegd voordat iemand ze zag.


Omdat ik Oscar's cadeautje dus al eerder had gehad, voelde hij zich blijkbaar ook een beetje beteuterd omdat hij op zondag niks voor mij had, dus kwam Droomprins op het idee om nog snel een cadeaubon van Etsy te maken.  Dan kan Oscar ook kiezen voor hartjes in de mail en is alles weer goed.
Oh ja, ik had mezelf ook nog een klein cadeautje gedaan, mag ook al eens hè, namelijk een "Mom's one line a day" dagboek . Vond ik wel een leuk idee, om elke dag 1 zin op te schrijven over je dag of je gedachten op dat moment.  Het boek gaat ook vijf jaar mee. Per dag heb je 1 blad met 5 in te vullen jaartallen, dus kan je altijd lezen wat je het jaar ervoor op die dag in je boek hebt geschreven.  Hopelijk houd ik het vol om elke dag iets te schrijven ! 
De rest van de dag was heel rustig. De jongens hebben ongelofelijk goed met elkaar gespeeld, ik kan er zo van genieten om dan stiekem naar ze te luisteren, heel grappig wat daar allemaal uitkomt.  Soms herken je ook zo heel erg jezelf in hun woorden ! Grappig toch hoe kinderen echt alles oppikken wat ze van je horen... 
Het was te guur weer om naar buiten te gaan, af en toe is het ook wel eens genieten als je echt niet naar buiten kan, genieten van het samen binnen zitten, gezellig op de zetel onder een dekentje of in bed (op zondag mag dat ;-) ). Kijken naar de regen met je schatten om je heen die zo goed aan het spelen zijn, wegdromen met een boek.
Perfecte Moederdag ! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten