donderdag 29 mei 2014

Nostalgie en snorren

Vandaag weer een gezapig dagje thuis.  Laat op gestaan, Droomprins en ik toch, de jongens waren om 7 uur al wakker. Alhoewel proberen verder slapen met schreeuwende jongens niet evident is en ook wel rare dromen oplevert, voel ik mij om half tien redelijk uitgeslapen en klaar om op te staan.  Na een laat ontbijt trekken we naar het leger museum aan het Jubelpark.  Ik herinner me nog dat ik hier met Oma en Opa vaak op zondag naar toe ging.  Opa vond dit heerlijk omdat je hier ook een hangar vol met oude vliegtuigen hebt en Opa was zot van vliegtuigen.  Hier na al die jaren terug te komen met de jongens roept heel wat nostalgische gevoelens bij me op naar mijn kinderjaren en de uitstapjes met Opa en Oma...
Wat super is aan dit museum is dat het gratis is ! Dus zelfs als je alleen maar komt om naar de vliegtuigen te kijken en maar een half uurtje blijft, is het toch geen geldverkwisting.  Handig ! Het legergedeelte doen we in sneltempo, want Ruben blijft maar vragen naar de vliegtuigen.  Ik vind het zelf ook een beetje moeilijk om bijvoorbeeld de tweede wereld oorlog uit te leggen aan kinderen van drie en vijf.  Ik doe een poging, maar ik weet niet hoeveel hiervan blijft hangen in hun kleine hoofdjes.

De hal met de vliegtuigen zelf heeft het meeste succes, vooral het Sabena vliegtuig dat hoog in de lucht lijkt te zweven vinden ze super.  Vragen als, mama, hoe hebben ze dat vliegtuig daar gekregen en mama, waarom heeft die helikopter zo'n rond ding onderaan zijn buik, blijven grotendeels onbeantwoord.  Het wordt ze algauw duidelijk dat mama niks van vliegtuigen weet, mijn Prinsjes verzinnen dan zelf maar de antwoorden. Dat vliegtuig hebben ze daar met een kraan gekregen en dat ronde ding dient als zuignap om andere helikopters mee te kunnen nemen, voilà.  De Prinsjes nemen ook zelf even plaats in een cockpit, maar gaan er al snel uit omdat die stinkt. Wat een gevoelige neusjes! Let op de foto's ook vooral op de Rode Duivels T-shirts, met dank aan Omi! Die willen ze voorlopig niet meer uit doen, geweldig...



Gisteren zijn we kleren gaan kopen voor de jongens (wat wordt dat snel duur ! Je denkt dat je alleen maar goedkope stuks gekozen hebt, maar als je dan gaat afrekenen verschijnt er toch een bedrag op de kassa waarvan je achterover valt...).  Deze middag vindt mijn grootste Prinsje tussen al die kleren een blauwe snor en komt er gek mee doen voor mijn neus.  Ik vind het wel leuk en vraag of ik foto van hem mag maken met die gekke snor op.  Nee is zijn antwoord.  Hij vind het tegenwoordig vervelend om gefotografeerd te worden, alleen Omi krijgt hem nog zo ver.  Hieronder toch foto's van de snor met een slapende Droomprins, een fotogeile Oscar en mezelf natuurlijk :-)


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten