maandag 11 december 2017

Tijd voor gezelligheid !


Eerst komt de Goedheilig man nog langs met kadootjes, maar dan is het tijd voor de kerstboom !  Eindelijk ! December en januari vind ik altijd zo'n gezellige maanden.  'S avonds is het al heel snel donker, reden te meer dus om zo veel mogelijk kleine, warme lichtjes aan te steken.

Maar eerst dus Sinterklaas ! Georganiseerde moeder als ik ben, had ik dus niets in huis om bij de schoenen te zetten.  Niks traditioneels toch.  Geen pintje voor Piet en geen wijn voor de Sint, laat staan een wortel voor Slecht-weer-Vandaag !  Het werden in de plaats daarvan een actimel, cola zero en mignonnetjes voor Sint en Piet en een courgette voor het paard.  Kwestie van voor wat afwisseling te zorgen, zodat ze niet overal hetzelfde krijgen ;-)  Ze vonden het duidelijk ok, want alles was op de volgende ochtend ;-).  De jongens vonden hun kado's ook dik ok! Iedereen tevree !


Voor Ruben ook het einde van het Sint-tijdperk.  Hij is er achter, mijn grote jongen, dat de Sint eigenlijk mama en papa zijn.  Hij kon die avond moeilijk in slaap komen en mama-sint was blijkbaar niet stil genoeg met het klaarzetten van de kadootjes en lekkers, dus even nadat alles klaarstond, kwam hij naar beneden om me te zeggen dat de Sint al langs was geweest en dat dat eigenlijk toch niet kon, want, mama, je sliep nog niet.  Dat klopt toch niet?  En toen kwam de grote vraag : bestaat de Sint echt?  Ik vroeg hem wat hij zelf dacht en hij zei dat hij dacht van niet, dat de mama's en papa's voor de kadootjes zorgen.  Hij vermoedde het blijkbaar al een tijdje, maar ging toch nog altijd mee in het Sint-verhaal.  Hij was er niet triest om, gelukkig maar en beloofde me ook om nog niks aan Oscar te vertellen, want die gelooft er echt nog heel erg in ! 

De Sint is gepasseerd, tijd voor de kerstdeco !

We wonen pas sinds mei in ons huidige appartement en ook al is het grotendeels ingericht, ik heb nog niet de tijd gevonden om de juiste accessoires te zoeken die het geheel af maken.  Afgelopen zaterdag kreeg ik het ineens in mijn hoofd dat ik naar de Ikea moest.  Ik vond er een aantal kaarsenhouders en windlichten, fluwelen kussenovertrekken voor op de zetel en glazen stolpen om ik weet niet wat in te zetten.  Al bij al ben ik tevreden over mijn aankopen, maar het is nog steeds niet volledig af.

De kerstversiering heb ik donderdag bovengehaald en zondag hebben we dan de kerstboom gezet en alles versierd. Oscar heeft me geholpen de lichtjes in de boom te hangen, maar daarna duurde het te lang, dus is hij naar boven verdwenen met zijn broer.  Lewis is ook nog komen kijken wat die balletjes allemaal waren, hij was heel content dat hij er ook één in de boom mocht hangen.  Nu moeten we hem wel nog leren dat die balletjes in de boom moeten blijven en dat hij ze er niet steeds uit mag halen ;-). 
Leve de lichtjes, leve de gezelligheid !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten