maandag 11 november 2013

Lego

Ons bijna vijfjarig Prinsje is voor het ogenblik geobsedeerd door Lego.  Hij is er constant mee bezig, komt niet eten als je hem roept, omdat hij nog aan het "werken" is en eerst wil afmaken wat hij aan het bouwen is.
Ik sta er versteld van hoe goed hij al, alleen, zo'n boekje kan volgen om een brandweerauto, een vliegtuigje en ik weet niet wat nog allemaal in elkaar kan zetten !  En hij bouwt dingen voor 6- tot 12-jarigen *fier*fier*
Als er een nieuw bouwpakket is en alle blokjes zitten nog netjes bij elkaar, dan heeft ons Prinsje geen hulp nodig, dan kan hij alles alleen, maar als alles door elkaar zit en bij de grote hoop is gekieperd dan wordt hulplijn mama ingeroepen.  Op druilerige dagen, zoals deze zaterdag, is het dan mijn taak om in die gigantische hoeveelheid blokjes alle nodige onderdelen te zoeken.  En dat kan een tijdje duren want zoeken dat doet mijn prinsje natuurlijk niet zo graag, daar wordt hij zo moe van, dus hulp van hem moet ik niet verwachten... Hij is de monteur en ik ben de goedkope werkkracht die alle onderdelen bij elkaar zoekt ;-)

Probeer hier maar eens iets in te vinden ! Misschien moet ik toch een of ander systeem vinden om de blokjes te ordenen of op z'n minst alle speciale blokjes bij elkaar te steken ...








Na uren zoek- en bouwplezier, staat er dan ineens een brandweer mét aanhangwagen en ruimen de blokjes op de mat plaats voor de autobanen die eronder liggen en worden er stoer brandjes geblust en poesjes uit bomen gered.  Ik vind het super om ons Prinsje zo geconcentreerd met iets bezig te zien en daarna zijn bouwsels te zien delen met ons kleinste Prinsjes om samen de wereld, die op de mat toch, te redden ! 



1 opmerking: