maandag 24 februari 2014

Dagje zonder kinderen

Droomprins en ik hebben dit weekend  kunnen profiteren van een beetje tijd samen zonder de kinderen.  Op vrijdagavond zijn we met z'n allen bij Omi en Opi gaan eten zoals elke vrijdag en daarna zijn Droomprins en ik, alleen, naar huis gegaan.  De jongens mochten bij Omi en Opi blijven slapen, zaterdag leuke dingen met hen doen en zaterdagavond nog eens blijven slapen.  Oscar was eerst niet zo tevreden dat hij niet mee terug naar huis mocht.  Hij vond het , letterlijk geciteerd, oneerlijk dat mama en papa alleen terug naar huis gingen en dat hij en Ruben niet mee mochten...  Maar al bij al viel het nog mee en was hij het vrij vlug vergeten dat hij eigenlijk niet content was ;-)
En wat doen kindervrije ouders dan op hun eerste avondje/nachtje alleen?  Slapen ! Heel saai en verbeeldingsloos, maar ooh zo nodig.  Hoewel ik niet meer echt kan uitslapen, wie had dat vroeger ooit gedacht, kan ik er echt van genieten om 's nachts niet uit mijn bed geroepen te worden voor een flesje of om een poep af te kuisen, om s'ochtends toch net iets langer te slapen dan wanneer mijn Prinsjes er zouden zijn, om rustig wakker te worden zonder het geluid van Kaatje of Mike de Ridder en vooral om lekker dicht tegen mijn Droomprins te kunnen kruipen zonder dat er kleine jongetjes tussen komen liggen.  De rest laat ik aan jullie verbeelding over ;-)

Ik had nog een verjaardag's cadeautje tegoed van mijn Droomprins, dus na het ontbijt trekken we naar Wouters en Hendrix om een ring uit te kiezen.  Op hun site had ik al mooie dingen gezien en gelijk bij de eerste ring die we zien, hebben we allebei al iets van "dit is hem", een gouden ring met een roze maansteentje en nog een paars/blauwe grotere steen, mijn twee lievelingskleuren in één ring ! Ik pas nog een paar andere ringen die ik ook wel mooi vind, maar de eerste wordt toch mijn keuze en ze hebben hem ook nog eens in mijn maat!  Voorbestemd dus !
Daarna gaan we lunchen bij Cook and Book in Woluwe.  Dat is een boekenwinkel, helaas enkel Franstalige boeken, waar je ook lekker kan lunchen.  De plaats is heel leuk ingericht en je kan er gezellig met de kinderen komen eten, zonder dat iedereen je aanstaart als het volume een beetje de hoogte ingaat.  Wij zijn deze keer dan wel zonder Prinsjes, de tafels rondom ons zitten vol grote, kleine en kleinere kinderen.  Na het eten wou ik eigenlijk een beetje gaan shoppen in Woluwe shopping, maar het is te mooi weer dus trekken we naar de binnenstad, Avenue Louise en omliggende straatjes, om te gaan window shoppen in de plaats.
In een klein winkeltje aan de Baljuwstraat vinden we nog de perfecte grote handtas om mee op reis te nemen, van soepel cognackleurig leer, waar heel veel in kan, wat nodig is als je met kinderen op reis gaat ;-)
We sluiten de dag af bij de Indiër.  Het eten valt tegen, maar Droomprins en ik kunnen precies altijd veel beter met elkaar praten als we alleen en niet thuis zijn, dus dat maakt dan weer veel goed.  Nog een nachtje gezellig, alleen samen slapen, en we mogen alweer om onze Prinsjes.  Ik geniet altijd enorm van die kleine weekendjes samen, maar tegen het einde begin ik de Prinsjes toch wel te missen.  Oscar kwam de deur voor ons open doen, in zijn nieuwe kleren en nieuwe gele schoenen die hij de dag ervoor had gekregen van Omi, helemaal fier, met een glimlach op zijn gezicht, blij om ons te zien.  Om op te eten zo schattig zag hij eruit !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten