zondag 2 februari 2014

Zondag

Vandaag was een zondag zoals een zondag hoort te zijn. Mooi weer, fris maar met veel zon, en de perfecte verhouding tussen inspanning en ontspanning. Kortom, een ideale zondag!

Wanneer we wakker worden, schijnt het zonnetje al door de gordijnen, dus heel vroeg kan het niet meer zijn, het is na acht uur! Dat komt bij ons zelden voor, want onze Prinsjes zijn, voorlopig toch, niet zo'n uitslapers. Droomprins gaat naar de bakker om boterkoeken en ik geniet nog even in bed van  een knuffelsessie met mijn kleinste Prins, die is echt dol op knuffelen!

Omdat het zo mooi weer is, gaan we wandelen/fietsen op Drie Fonteinen, een groot park bij ons in de buurt. Het is echt fantastisch weer en de Prinsjes genieten van het buiten zijn en het kunnen rondfietsen zonder al te veel te moeten opletten op wat er rondom gebeurt. Alhoewel Oscar er toch in slaagt om bijna omver gereden te worden door mountainbikers... Oscar die zal ooit nog wel eens tegen een lantaarnpaal aanlopen. Hij is zo onvoorzichtig en zich vaak volledig onbewust van zijn omgeving, hij loopt vooruit terwijl hij achteromkijkend een babbeltje met me slaat, niet soms, maar bijna altijd. Daar moeten ooit brokken van komen...



De jongens spelen nog verstoppertje en gaan op zoek naar konijntjes terwijl Droomprins en ik even zalig genieten van het zonnetje op een bank.  Tot zover het actieve gedeelte van onze zondag.













Na de middag valt Droomprins, zoals gewoonlijk, op de zetel in slaap. De jongens spelen even op de iPad en ik lees een boek, gezellig toch zo allemaal samen. Gelukkig is onze zetel net groot genoeg voor ons allemaal ;-) Opeens begint mijn grootste Prinsje op te ruimen !?! Ik schrik mij een bult, want normaal gezien vindt hij opruimen maar niks en moet ik duizend keer vragen vooraleer hij in gang schiet en nu zomaar, zonder dat ik ook maar iets gezegd heb, ruimt hij alles op. Zelfs de schoenen die nog in de gang staan en ook nog een beetje hun kamer. Het moet niet gezegd dat ik bijzonder fier ben op dit moment, hij glimt ook van trots wanneer ik hem prijs voor zijn actie.  De kamer van de Prinsjes ligt er netjes bij, Ruben heeft zelfs de bedjes opgemaakt!!! De overtrekjes zijn nieuwe aanwinsten van Mr. Fox, de Prinsjes waren er gelijk zot van. Die van Ruben heeft raketten en planeten enzo en die van Oscar vreemde ruimte monstertjes. Ik zou hun kamer graag wat meer decoreren, er hangt een beetje weinig aan de muur nu, maar voor een jongenskamer vind ik dat niet evident. De perfecte balans vinden tussen design en jongensdingen is niet makkelijk. Ik heb wel ideeën voor boven Oscar's bed, maar vind de juiste muursticker niet. Ofwel is het onderwerp niet goed of wel het design te kinderlijk of te weinig design, ja weeral het woordje design, maar ik hou van design en je kan niet vroeg genoeg beginnen om dat te proberen overbrengen op je kinderen;-)

We puzzelen nog een beetje, vooral die van Cars zijn populair tegenwoordig, en dan begin ik aan het avondeten, zelfgemaakte hamburgers met veel ajuin en erwtjes en frietjes.  Simpel maar heel lekker!
De Prinsjes zijn ondertussen in bad geweest en liggen nu onderuitgezakt voor Mega Mindy op TV.
Tandjes poetsen en naar bed en dan kan de avond voor Droomprins en mezelf eindelijk beginnen! Ware het niet dat ik nu, het is ondertussen al negen uur, nog steeds voor de kamer van de Prinsjes zit te wachten tot Oscar eindelijk in slaap zal vallen. Het geeft me wel tijd om deze post te schrijven, maar de avond met Droomprins zal nog even moeten wachten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten